Vraag & Antwoord voor bewoners

Vraag & Antwoord voor bewoners

Wordt er gebouwd bij u in de buurt en wilt u meer weten over de risico’s met betrekking tot uw woning? Heeft u van ons berichtgeving in de bus gehad en heeft u vragen? De meest gestelde vragen beantwoorden wij hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Wanneer er schade aan uw woning is ontstaan als gevolg van de werkzaamheden, dan kunt u deze schade middels onderstaand formulier direct bij ons melden. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vermeer Expertise BV is gespecialiseerd in het beheersen van risico’s bij (nieuw-) bouw werkzaamheden. Door de jarenlange ervaring van onze medewerkers zijn wij in staat complexe bouwputten te doorzien en u goed te adviseren over de wijze waarop risico’s beheerst kunnen worden. Met onze kennis en expertise inventariseren wij dagelijks de mogelijke risico’s van diverse bouwprojecten. 

Online schade aan uw woning melden

Huurhuis/Koophuis:*

DETAILS SCHADE:

Indien u foto's heeft van de schade, graag bijvoegen (JPG/PNG/PDF):


Veelgestelde vragen
Hoe lang duurt een bouwkundige opname?
Antwoord: De duur van een bouwkundige opname hangt in sterke mate af van de grootte van het pand en de staat van onderhoud. Voor een tussenwoning in een normale staat van onderhoud dient u rekening te houden met circa 45 minuten. 
Moet ik meewerken aan een bouwkundige opname?
 Antwoord: U hoeft niet mee te werken. U heeft als bewoner wel een betere verdediging in geval van schade indien door ons een bouwkundige opname is uitgevoerd. Wanneer u geen bouwkundige opname laat uitvoeren is het aan u om te bewijzen dat de vermeende schade nieuw is en is ontstaan als gevolg van de werkzaamheden (aantonen causaliteit). 
Moet ik toegang geven tot alle ruimtes?
 Antwoord: U bent zeker niet verplicht toegang te geven tot alle ruimtes. Wij kunnen echter geen bouwkundige opname maken als wij een ruimte niet mogen inspecteren. Wij zullen in onze rapportage vermelden dat wij deze ruimte niet hebben geïnspecteerd. 
Zijn er kosten verbonden aan de bouwkundige opname?
 Antwoord: De bouwkundige opname is voor u kosteloos. Onze opdrachtgever betaalt voor uw opname. Wij vragen u enkel aanwezig te zijn tijdens ons bezoek. 
Waarom ontvang ik de foto’s niet?
 Antwoord: De foto’s zijn enkel ter ondersteuning. Het verstrekken van de foto’s heeft dan ook geen enkele meerwaarde. In geval van een schade zullen wij de foto’s beschikbaar stellen aan uw schade-experts. 
Loopt mijn woning veel kans op schade?
 Antwoord: Onze opdrachtgevers werken op een veilige manier. Zeer zelden ontstaat er als gevolg van werkzaamheden schade, toch is het mogelijk dat er ondanks alle voorzorgsmaatregelen schade ontstaat. Wanneer dit gebeurt willen wij u vragen dit direct te melden zodat wij onze opdrachtgever kunnen adviseren om aanvullende maatregelen te treffen.  
Hoe lang wordt de bouwkundige opname bewaard?
 Antwoord: De bouwkundige opname wordt door ons standaard 7 jaar bewaard. Wanneer de bouwkundige opname gedeponeerd wordt is de bewaartermijn zelfs 10 jaar.  
Wat moet ik doen in geval van schade?
Antwoord: In geval van schade kunt u contact met ons opnemen, wij zullen ervoor zorgen dat onze opdrachtgever op de hoogte wordt gesteld. U mag uiteraard ook zelf de schade melden bij onze opdrachtgever.